A, B, C JANTE - Baze tehnice și detalii

În cele mai multe cazuri, o persoană stă în mașină și nu se gândește la ceea ce ajută de fapt automobilul să ruleze. Mai pe scurt, jantele sunt picioarele mașinii și sunt recunoscute drept cel mai important element în ceea ce privește ținuta mașinii. De exemplu, dacă piciorul uman stă puțin înclinat, ca urmare a unei accidentări, aceasta înseamnă o schimbare permanentă a întregii geometrii deoarece corpul uman încearcă să compenseze problemele. La mașini e la fel. În special la autovehiculele care au probleme de acest gen pe o parte, apare pericolul unor defecțiuni la mașină și astfel un pericol real atât pentru șofer cât și pentru ceilalți participanți la trafic.

Din acest motiv AEZ este dedicat obținerii celor mai înalte standarde calitative, testate și certificate, pentru a oferi maximum de siguranță.

Wheelprofile Ro

COMPONENTELE UNEI JANTE DIN ALIAJ

Diametrul cercului prezoanelor / Dispunerea prezoanelor
Indică diametrul cercului pe care sunt dispuse prezoanele pe butucul roții și de câte prezoane are nevoie janta pentru fixare.

Diametrul găurii centrale
Pentru flexibilitate optimă, AEZ utilizează inele reductoare, astfel încât o jantă să poată avea mai multe diametre ale găurii centrale (in funcție de modelul mașinii), pentru o singură gaură centrală.

Offset (ET)
Este distanța la care se găsește suprafața de montaj față de centrul jantei (văzută din lateral). Această măsurătoare este foarte importantă, deoarece determină poziționarea roții pe mașină.

Lățimea jantei
Reprezintă lățimea măsurată între cele două buze ale jantei. Se referă la lățimea nominală a jantei.

Cocoașa
Când asupra roții acționează forțe laterale mari (de ex. în timpul virajelor), cocoașa contribuie la menținerea anvelopei în poziția corectă, evitându-se astfel pierderi bruște de presiune. Există un număr mare de forme în care aceste cocoașe pot fi proiectate.

Example: 7,5Jx17H2

7,5 lățime nominală (lățime jantă)
J Dimensiunea buzei (tipul buzei)
17 Diametrul nominal al jantei
H2 Cocoașă dublă (cocoașă cu design individual)

 

JANTE MONOBLOC 
Când baza jantei și corpul jantei sunt create simultan, dintr-o singură bucată, rezultă o jantă monobloc. Producția unei jante poate ave loc prin procesul de turnare sau forjare. Janta monobloc reprezintă cel mai utilizat tip de jantă din aluminiu.

TURNAREA
Așa numita “turnare în matriță” este un proces aplicat pentru crearea jantelor. Acest proces de turnare se poate face în principiu prin “turnare gravitațională” și turnare “la presiune redusă”. În ambele cazuri, matrița va fi umplută cu aliaj din aluminiu topit. După ce janta este turnată, forma va fi îndepărtată, iar janta va trece printr-un proces de finisare. O matriță originală este fabricată din oțel și poate fi utilizată pentru a crea între 50.000 și 80.000 de jante dintr-un anume design.

CREAREA MODELELOR
Istoria oricărei jante începe cu o idee de design.
Specificațiile designului unui produs este dezvoltat pentru a include o documentație completă despre informațiile de bază, performanțele optime ale designului și detaliile tehnice de construcție a jantei.

TESTUL DE STRES
Tensionări enorme, care în realitate nu sunt întâlnite nici o dată în utilizarea normală, sunt testate prin intermediul simulării computerizate ale modelelor 3D ale jantelor, în aceste teste fiind calculate valorile de uzură și stres la care poate fi supusă o jantă. Acest proces are loc în trei etape și creează baza transpunerii unui nou design în procesul de producție.

· Testul de uzură al jantei
· Stresul spițelor
· Testul final al jantei

Softul folosește culori diferite pentru evidențierea zonelor de stres: roșu pentru stres mare, verde pentru lipsa stresului.

Toate produsele AEZ sunt supuse unui stres enorm în timpul procesului de dezvoltare pentru a preveni riscul apariției unui accident. Aceasta înseamnă siguranță pentru șofer și asigură producția unor jante cu un nivel calitativ foarte înalt.

Fiecare jantă care poartă marca AEZ, DOTZ, DEZENT dispune, fără nici o îndoială, de certificare TÜV. Astfel, calitatea și siguranța sunt garantate. Cele mai importante Teste TÜV sunt:

· Testul de stres radial
· Testul de rulare
· Testul de impact
· Testul de condus

În testele de circulație sunt simulate forțele laterale, acolo unde zonele curbate ale jantei sunt supuse stresului. Fiecare jantă din aliaj este fixată de bancul de probe cu un inel de strângere poziționat pe buza interioară a jantei și conectat pe planul de îmbinare a jantei cu o greutate poziționată excentric.

Testul de rulare
În cadrul acestui test, janta este verificată pentru stresul înregistrat în timpul rulării în linie dreaptă sau pe viraje.

Testul de impact
Testul simulează impactul jantei cu o piatră. Un ciocan este folosit, pentru lovirea unui braț și a supapei.

Testul de condus
Testul presupune testarea jantei pe fiecare vehicul de pe piață. Testul verifică și offset-ul (decalajul), anvelopele și eventualele modificări ale caroseriei.

Grație sistemului de vopsire SRC, jantele din aliaj ALCAR sunt perfect protejate în orice sezon

 Cu jantele din aliaj de la ALCAR poți să mergi cu mașina fără griji în orice sezon. Sistemul de vopsire de înaltă calitate, denumit SRC paint este o asigurare clară că roțile tale vor arăta bine an de an. În timp ce aluminiul nu corodează precum fierul sau oțelul, procesul de oxidare va duce la apariția unui strat gri, mai puțin atractiv. De aceea, ALCAR SRC paint sporește „protecția naturală” a jantei împotriva sărurilor de pe drum, razelor solare intense și a zgârieturilor fine.

 

Numele este un acronim pentru “rezistent la sare & soare” iar litera C indică stratul de protecție (eng.=coating) – grund, vopsea, finisare sau strat de protecție. Grundul fiecărei jante este mereu o vopsea pulbere, aplicată electrostatic, foarte dură, de culoare neagră sau gri deschis, și apoi “coaptă” la 210°C timp de 45 de minute.
Urmează “culoarea propriu-zisă” care este aplicată în forma unui strat ud, și care necesită încă 40 de minute de uscare la 180°C.
Un lac transparent de sigilare și protecție și prima linie de apărare împotriva factorilor de mediu, finalizează procesul, acesta fiind sub forma a două straturi de lac transparent de calitate premium.

 

Pregătirea este esențială

Prin procesul noii tehnologii SRC, ALCAR a implementat și alte îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește pregătire. Prin utilizarea unor noi substanțe chimice în combinație cu o nouă metodă de dozare și control, sistemul a fost modernizat și mai mult. Astfel, toate procesele de vopsire ulterioare au putut fi optimizate și mai bine. Țelul de a aduce calitatea vopsirii la un nivel calitativ egal cu cel al jantelor OE a fost atins în întregime.

 

Cele mai înalte standarde de calitate

Nivelul de protecție mare oferit de sistemul SRC este evidențiat de exemplu prin testul de împroșcare cu sare a unei suprafețe zgâriate, în conformitate cu CASS și de faptul că toate vopselele sunt testate în prealabil pentru rezistența la coroziune de laboratoare externe, independente, conform ECE-R124. Testul constă în împroșcarea timp de 300 de ore a suprafeței cu pietriș, sare, acid acetic și clorură de cupru.

 

Tare ca piatra

Pentru a verifica dacă straturile de vopse aderă ferm la suprafața jantei, urmează testul tăieturilor încrucișate. Suprafața este tăiată de șase ori până la metal, în forma unor linii paralele întretăiate în unghi drept de alte șase linii. Acum suprafața este periată în mod repetat și se dorește ca să apară cât mai puțini fulgi de vopsea cu putință. Pentru a ne asigura că toate jantele dintr-un lot îndeplinesc standardele înalte ale sistemului SRC obținut în teste, fiecare produs în parte este inspectat vizual și straturile sunt măsurate: Mai bine în siguranță decât să îți pară rău, și “Rezistent la Sare & Soare” pentru toată durata de viață a jantei.

Din cauza întrebărilor pe care le-am primit în trecut, vă rugăm să citiți următoarele:
Procesarea mecanică / tratamentul termic ulterior al jantelor nu sunt permise. O astfel de jantă nu mai corespunde versiunii verificate în fabrică și aceasta are ca efect încetarea omologării de tip!