Iarna asta mergi cu stil
Cu toții iubim vara: razele calde și plăcute ale soarelui, vremea perfectă de baie și vacanță, petrecerile în aer liber – iar mașina ta radiază în toată splendoarea sa, într-o ținută estivală mega cool, cu cele mai noi jante de top. Din păcate, cu pași repezi, se apropie sezonul rece și vremea călătorilor pe ceață, carosabil acoperit cu materiale antiderapante, zăpadă și gheață. Totuși, înțeleptul se pregătește și nu așteaptă prima zăpadă ca să treacă la anvelope de iarnă, căci regula de bază este să le folosim din momentul în care temperatura de afară coboară sub 7 grade Celsius.
Protecție maximă datorită stratului SRC
Jantele convenționale din aliaj ușor rezistă cu dificultate la intemperii fără să se deterioreze sau să prezinte semne de îmbătrânire. Nu degeaba, majoritatea șoferilor trec pe jantele din oțel pe timpul iernii.
Însă nu trebuie să fie așa: jantele din aliaj DOTZ primesc tratamentul anti-îmbătrânire perfect printr-un proces special – acoperirea SRC. Cu aceasta, vă puteți bucura de jantele DOTZ pe mașină chiar și în timpul sezonului rece și puteți rămâne elegant și la modă, atât pe zăpadă, cât și pe carosabil înghețat.
SRC înseamnă Salt & Sun Resistant Coating și este un proces special care acoperă janta preferată cu mai multe straturi care protejează împotriva radiațiilor UV, materialelor antiderapante și a oxidării.
Primul strat este un grund pudră robust care este fixat termic la 210 grade Celsius. Pe deasupra, se aplică un strat modern de vopsea care dă culoare jantelor tale. După o fază de uscare temeinică, se aplică până la două straturi suplimentare de strat transparent ultra-dur și astfel protecția de iarnă este asigurată. Toate jantele DOTZ trec prin acest proces.
Indiferent dacă optați pentru o variantă de jantă mai închisă la culoare sau preferați un finisaj lucios, cu tratamentul SRC, janta dumneavoastră DOTZ nu numai că arată puternică, dar rezistă cu succes și la vremea aspră de iarnă.
Subliniază o ținută sportivă de iarnă cu DOTZ Fuji gold
Cu stilul extrem de dinamic și tridimensionalitatea designului, Fuji gold subliniază perfect dinamica mașinii dumneavoastră. Janta din aliaj este disponibilă în dimensiuni de la 7,5x18" până la 9x20" și este ideală pentru vehicule compacte și de dimensiuni medii. Datorită certificărilor ABE, Fuji Gold poate fi montat pe majoritatea vehiculelor fără omologare suplimentară.
Dacă designul DOTZ Fuji gold este prea extrovertit, veți găsi o mulțime de alternative interesante pentru fiecare preferință și clasă de vehicule în configuratorul de jante 3D.
Cum îmi depozitez corect jantele de vară?
Ți-ai găsit partenerul de iarnă fidel și arătos în configuratorul de jante 3D? Iată câteva sfaturi pentru a vă asigura că roțile de vară rămân în perfectă stare peste iarnă. Înainte de depozitare, jantele și anvelopele ar trebui curățate temeinic. Utilizați acest proces de curățare pentru a efectua o inspecție vizuală detaliată a jantelor și anvelopelor.
Verifică dacă banda de rulare a anvelopei este încă suficient de adâncă – să nu fie mai mică de1,6 mm. Verifică să nu ai semne de uzură atipice și dacă ai rupturi sau înțepături ale benzii de rulare și ale flancurilor. De asemenea, verifică jantele să nu fie exfoliate sau crăpate de la diferite atingeri ale bordurilor și loviri ale gropilor. Daca există impacturi majore cu pietre sau vopseaua este deteriorată de la răzuirea bordurilor, acest lucru poate duce la coroziunea aluminiului, care la rândul său poate provoca depresurizarea anvelopei, printre altele. În orice caz, nu ar trebui să așteptați până în primăvară pentru reparații.
Și unde să depozitezi roțile?
O modalitate ușoară de a depozita roțile pe timpul iernii este să apelezi la un hotel de anvelope. Dacă aveți suficient spațiu în subsol sau garaj, le puteți depozita și acolo. Cheia este că roțile ar trebui să fie întotdeauna stivuite orizontal una peste alta. O soluție care economisește spațiu ar putea fi un suport pentru jantă, dar și cârligele de perete pot fi potrivite pentru depozitarea roților prețioase. Pentru a proteja anvelopele în sine, se recomandă creșterea presiunii aerului cu 0,5 bar în timpul perioadei de depozitare.
Anvelope de iarnă? Clar.
Temperatura și condițiile de drum din anotimpul rece fac trecerea la anvelopele de iarnă obligatorie. La orice temperatură mai joasă de 7 grade Celsius, anvelopele de vară pur și simplu nu mai sunt eficiente, iar valorile de aderență, manevrabilitate și frânarea devin aleatorii.
Amestecul de cauciuc din anvelopele de iarnă este mai moale, iar adâncimea benzii de rulare și structura lamelară influențează mult siguranța la volana pe carosabil înzăpezit sau înghețat. Astfel, aceste anvelope pot oferi valori constante de aderență, manevrabilitate și frânare.
Anvelopele de iarnă poartă simbolurile „M+S”, „M.S.” sau „M&S” și, în multe cazuri, sunt însoțite de un simbol suplimentar cu un fulg de nea si un munte, care le certifică 3PMSF, pentru condiții de iarnă severă.
Recomandarea absolută este să nu așteptați prima ninsoare ca să faceți schimbul de anvelope, ci să urmăriți temperaturile de afară și să pregătiți mașina de iarnă când temperaturile coboara sub 7 grade Celsius.